Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Csomagolásmentesen - hazugságok, dilemmák, lehetőségek.

Csomagolásmentesen - hazugságok, dilemmák, lehetőségek.
Egy nagyszerű ötlet, amit senkinek sem kell túlmagyarázni, érthető, vállalható, követhető. Hiszen mindenki szeretne egy tisztább környezet, országot, bolygót, Az idea remek, azonban van ennek egy érdekes háttere is. Ráadásul, zászlóra tűzhető, követendő érték, és cégek, vállalkozásom számára a fogyasztó felé remekül kommunikálható, felelősségvállalást, tudatosságot sugalló jelmondatok, szlogenek készülhetnek belőle. Kérlek, olvasd el gondolatimat. Lehetne ezt nagyon leegyszerűsíteni is, a lényeg itt is a részletekben rejlik. 

Egy nagyszerű ötlet, amit senkinek sem kell túlmagyarázni, érthető, vállalható, követhető. Hiszen mindenki szeretne egy tisztább környezet, országot, bolygót, Az idea remek, azonban van ennek egy érdekes háttere is. Ráadásul, zászlóra tűzhető, követendő érték, és cégek, vállalkozásom számára a fogyasztó felé remekül kommunikálható, felelősségvállalást, tudatosságot sugalló jelmondatok, szlogenek készülhetnek belőle. Kérlek, olvasd el gondolatimat. Lehetne ezt nagyon leegyszerűsíteni is, a lényeg itt is a részletekben rejlik. És remélem, azt is érted, hogy én nem ellene vagyok ennek a remek, életmód-szerűen működő gondolatiságnak, csak szeretnék pár, saját eszmefuttatásom, dilemmám is közzétenni:

Zero waste

Ez a gondolkodásmód, ami az utólagos hulladékkezelés helyett a megelőzést tűzi ki célul: a termékek tervezésének és logisztikájának átgondolásában, újraértelmezésében látják egyre többen a megoldást a fenntarthatóbb világ érdekében. Ez az „életforma” könnyedén elsajátítható, még ha elsőre nehezen kivitelezhetőnek is tűnik. Nem kell atomtudósnak, és egyben társadalomfilozófusnak is lenni ahhoz, hogy ki lehessen találni, honnan is indult mindez: 

Termelői piac.

Én személyesen, szeretek piacra járni. Egyrészt, van egy óriási, semmihez sem hasonló hangulata, illata, hangjai, amit egy bevásárlóközpont zöldségosztálya sosem tud reprodukálni . igaz, meg sem próbálja. Ez egy ősi, régies időket idéző, emberközeli, kereskedelmi módszer, közel a termelő és a vásárló, hiteles, megkóstolható, megtapogatható a termék, esetleg faládából, kosárból árulják, és minden érzékemre hat. Kell ennél több? Nem. a piaci termék mindig drágább, mint a hiperekben kaphatóak, de a szívemnek mindig kedvesebb, és azt remélem, egészségesebb is, ha itt veszem meg az ebédnekvalót, kényelmesen sétálgatva. Sokáig mindenki ide is hozta a szatyrát, kosarát, és ebbe került bele a megvásárolt portéka. Aha, ez is "zero waste". Aztán persze, bekerült a folyamatba az olcsó, műanyag szatyor, zacskó is. Figyelj, a  kulcsszó a KÉNYELEM. Gondolkodásmentes. Ha nem hoztam otthonról valamit, amibe haza is tudom vinni, "szerencsére" van megoldás. Ez ma már elfogadott, megszokott, és olcsó is. 

Ki is találta ezt ki?

Most lehet, hogy csalódást okozok -  szerintem ez a gondolat egy marketingestől, vagy egy marketinges csapattól származik. Akárcsak a "mentes" élelmiszerek diadalmenete.  Manapság sokan egyenlőségjelet tesznek a marketing és a hazugság közé. Igen, ezért sokan sokat is tettek, pedig ennek a módszernek, ma már tudománynak vannak szabályai, törvényei is. Igen, és feladata a termékek, szolgáltatások előnyeinek megismertetése, sokszor túlzóan. Az is torzítja a képet, hogy a negatív tulajdonságok nem kerülnek felsorolásra, pedig azok is ugyanolyan jellemzői egy-egy terméknek - csak ez kellemetlen, tudod, erről " nem beszélünk". A vásárlás után pedig jön az esetleges vevő csalódottság, amikor is ezekkel az "egyéb" paraméterekkel is találkozik.... ok, mit lehet tenni, hogyan lehet ezt fejleszteni? A válasz egyszerű: a bizalom erősítésével. Manapság már nem elég azt "kiáltani", hogy olcsók vagyunk, és itt az Akció.... Persze, erre is van vevőréteg, és igény is, ki ne szeretne olcsóbban vásárolni? Ebbe most nem mennék bele, de az olcsó, az valahol mindig rejt, vagy rejthet csapdát. Leggyakrabban a silányságot, vagy az értékek kihagyását.  Ok, back to business, miért jó a csomagolásmentesség? Mert jól kommunikálható, elmondható, nyilatkozható. Bizalmat épít, jó benyomást tesz. Premizál. Pl. amelyik cég ezt felvállalja, az szimpatikusabb nekem (= lehet, hogy tőlük még drágábban is vásárolok, mert én is hasonlóan, felelősebb gondolkodom...) Ezen elgondolkodtál már? Én sokáig nem - pedig remekül működik...

 

Forrás: https://magzsola.hu/blog/csomagolasmentesen-hazugsagok-dilemmak-lehetosegek.html

 

Keresés